В цьому світі потрібно бути.
(Січ, характерники)
Бути чі не бути – це не питання компромісу.
Або ти будь, або ти не будеш.
(Голда Мейєр)
Незнання причинної правди пануючій в цілісному світі на тонкому плані, призводить до людської упередженості що до причини подій назовні. Похідний характер яких залишається схованим від суто зовнішнього усвідомлення. Як було помічено, подолання цього бар’єра людської упередженості відбувається коли в людині вмикаються внутрішні імперативи її духу такі як честь, совість, гідність та правдивість. Похідними від яких ставали порядність, мужність та сміливість. В цей час і відбувається відома у сучасній інтерактивній психології операція “ Епохе”, в якій зовнішнє та внутрішнє, інтуїтивно образне, причинне усвідомлення зливаються у одне ціле світосприйняття. В цей час за відомим свідченням давнього китайського філософа Чжуан Дзи на світ і з’являється справжня, цілісна людина. Вторить йому і наш Григорій Сковорода, говорячи про поєднання двох натур, натури зовнішньої та натури внутрішньої, яке в цей час відбувається. В цьому і полягає шлях істинної традиції у лицарській культурі світу. Де “навіть в межах одного подиху не існує іллюзії, а є тільки шлях”, – засвідчує як суфійська так і самурайська традиції з цього приводу. Ту саму лицарську звитягу знаходимо у козацькій, характерницькій культурі Запорозької Січі. Де існувало одне головне правило – в цьому світі потрібно бути, бути тут і зараз, в цю виділену мить, бо сила людського духу та правда життя розкриваються саме в цьому.
Як і за яких умов це відбувалося в нашій характерницькій культурі, з якої, починаючи мабуть від часів скіфів та сарматів і постає українська нація, виникає питання? Нове відродження нації очікується в тій же істинній традиції лицарів світу, на якій розбудовані сьогодні всі без винятку культури Європи. Головна ідея якої якраз і полягає в лицарській культурі, символом якої є гетьманська булава здійнята над головою президента сьогодні.
Як показують дослідження у фізиці живого проведені Фрітьофом Капрою та дослідження у науковій езотериці в Україні, в Центрі Стратегічних Досліджень УК, адаптація до умов ареалу проживання, у дотику до тонкої павутини життя на непроявленому плані, народжує ментальний образ, адаптований до патерну умов ареалу проживання на рівні тонких взаємодій. Цей резонуючий з цілісним світом образ, як ментальний план фізичного тіла або ж його ментальний дубль, стає посередником між зовнішнім планом і означеною континуальною цілісністю світу на непроявленому рівні. Саме через нього людина здатна через свою споріднену дію, у намірі так званої “ другої уваги ”, активно взаємодіяти з тонкими планами оточуючого світу, що присутні як в ній самій, так і в будь якому об’єкті чі події на зовнішньому плані.
Торкаючись тонкої основи життя у своєму чутті – баченні, як образних передвісників подій світової Цілісності, людина здатна входити в ті реалії світу, що сховані під покровом його проявленого плану. Який є тільки похідним результатом тих первинних, причинних процесів, що проходять на тонкому, непроявленому плані. Цілісний світ на тонкому плані причино пов’язаний і не має тих обмежень, що існують на зовнішній, проявленій його стороні. Тут не існує стаціонарного простору – часу, тому людина здатна прослідкувати тут будь яку подію, віддалену від неї, як у часі так і просторі. І не тільки прослідковувати , а і активно впливати на перебіг подій, входячи в світ тонкої павутини життя через свій ментальний образ або ж ментальне тіло, яке присутнє в тому.
Але щоб здійснювати подібне, потрібна сила наміру у згаданій вище другій, спорідненій з цілим увазі. Вона якраз і виникає у адаптації до патерну умов ареалу проживання, тобто у адаптації до умов земель ареалу, де викає резонуючий з цілим ментальний образ, як це було зазначено вище. Він стає одним запровадженням на всіх, хто проживає на цій території, що і стає основою спорідненої ментальності нації, яка формується в умовах тієї землі, де той етнос проживає. “В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля”, – маємо пророче свідоцтво з цього ж таки приводу нашого великого кобзаря Тараса Шевченка.
В наслідок цього вся вироблена назовні культура несе у собі ту резонуючу з цілим ознаку від мови, пісень та звичаїв до художніх та мистецьких виробів. Навіщо, знову ж таки виникає запитання? Щоб мати захист егрегорного поля на зовнішньому плані, яке виникає у тій спорідненості з цілісним світом. Щоб мати єдине уявлення про світ та ту єдину правду життя, що панує в інтровертній, причинній глибині людського буття. Для цього “мусимо відати і знати обаполи тирла (людської толоки життя), щоб з богами жити у єдиній правді ” і мати від того силу впорядкування свого життя в тій правді, як записано у Велесовій книзі. За цим, врешті решт і стояла та першопричинна правда – істина, яку українці у своїй землеробській культурі завжди шукали за межею тирла, або ж толоки людського життя. У правди шлях один і він довгий, і праведний, і має силу, у неправди шляхів багато і всі вони короткі, – такі панували тут переконання.
Тому “бути чі не бути – це не питання компромісу. Або ти будь, або ти не будеш”, – знаходимо свідчення подібного становлення людини у своїй справжності у Голди Мейєр, першого прим’єр міністра Ізраїлю, що народилась і виросла в Україні, в умовах земель Середнього Подніпров’я. Де у характерницькій культурі населення якраз і існує заклик споріднюючий націю в єдине ціле: “ в цьому житті потрібно бути, бути тут і зараз, в цю обрану мить часу ”.
Що і розкриває інтровертну глибину єдиного становлення нації у сродній її діяльності з цілісним планом, як за Григорієм Сковородою. Де знаходження артефактів резонансного злиття з причинною основою світу у різних сферах життя призвело до становлення інтуїтивно – образного знання, за яким у населення поставало пробуджене, духовне знання -бачення. Де знати, відати – означало суміщувати в житті образне бачення ментального, внутрішнього плану з зовнішнім проявленим світом. Виконання подібної задачі потребувало поєднання, як внутрішнього, причинного світу так і зовнішнього, проявленого світу в самій людині. Так постало розуміння людської справжності та цілісної в світі існуючому у своїх двох планах – тонкому, причинному? непроявленому і речовинному, наслідковому, проявленому. Як і всіх у лицарських традиціях світу.
Подібне поєднання виникало коли в своєму самоусвідомленні людина керувалася нормами життя свого духовного плану, таких як честь, совість, правдивість та порядність, з “Богом у серці та думках”. Богом в цей час ставала сама світова Цілісність, плани якої, щодо спорідненої діяльності людини, пізнавались через інтуїтивно образний канал світосприйняття. Розуміння Бога тут приходило у мовчанні розуму, з яким ставало можливим жити у “серці та думках”. З цього і постала козацька, лицарська культура в Україні, яка від Січового права пануючого на Січі з часом постала по всій країні.
Тобто, розуміючи свободу назовні, як усвідомлену необхідність, (хочеш бути великим – зменшись у даосів) людина, опановуючи свій внутрішній стан, ставала часткою тієї гармонійної єдності, що панувала в довкіллі. Ставала відповідною природному онтологічному статусу живої етики пануючої в довкіллі, в якій існує весь рослинний та тваринний світ по сьогодні.
Це надавало енергії життя та можливості реалізації його шляху без обмежень у зовнішньому. Подібна людина знала правду життя в реаліях оточуючого її світу, тому мала силу її запровадження у своєму бутті. “Завдячуючи присутності знаючої людини шерсть обертається на килим, а земля стає палацом. Присутність духовної людини призводить до подібних перетворень”, – запевняє великий суфій сходу Румі з цього приводу.
Від того в Україні і виникла інтровертна, землеробська культура, від початку орієнтована на внутрішній, причинний, цілісний план життя. Завдячуючи цьому тут від початку сповідували ті духовні норми життя, які сьогодні звуться лицарськими, європейськими. Саме приведені вище звитяги лицарів Великого Зеленого Лугу надавали відстройку людського буття що до цілісного, причинного плану. З чого і поставав талан його ведення у передбаченні подій та їх кінцевого результату. Це надавало сили та наснаги на життя, адже з вірними рішеннями людина тут отримували і континуальну енергію цілісного світу та вдачу. І мали ту силу, якої сьогодні не вистачає технізованому суспільству, в якому людина вже не може впоратись з тими викликами, що приносить їй життя у техногенну еру. Від того отримує короткий вік та незчисленні хвороби, що вже постають і на генетичному рівні. Тому вводячи високі технології потрібно піклуватись і про людину розкриваючи її талан до передбаченого напрямку світового розвитку. В цьому поєднанні, як зовнішнього так і внутрішнього світів з’являється головна мета людського існування у осягненні себе, як перш за все світової сутності.
Все це і веде до відтворення божого світу справедливості віддавна омріяного людством на Землі. З чого постає подібне переконання у сучасному науковому підході?
З формули життя знайденої у дзен буддизмі. “Щоб жити і діяти в світі протиріч і одночасно сприймати світ на рівні причинної простоти, потрібно володіти інтуїцією, а не формалізованою логікою”, – відзначив у свій час Тайтаро Судзукі. В цей час і розкривається те, про що говорить Ісус із Назарета у Євангелії від Фоми: “Царство боже в середині вас і довкола вас. Коли двоє у одному домі скажуть горі переміститися – вона переміститься”. Тобто, лицарська звитяга лежить за межею тієї іллюзії, яку несе у собі суто зовнішнє світосприйняття. Те саме знаходимо у давній орійській культурі України, у сповіщеннях орійських гностиків в манускрипті Войнича. В гностичних дослідженнях яких у непроявленому витікає сама постанова орійської культури в раннім Середньовіччі на землі України – Руси:
“ Око по уму (у зовнішньому світосприйнятті) пусте несе. Око голе (на внутрішньому плані) бере божую мету голу і вість голу. Де волі путі були пана вела совість. Суть пече де горе бо кохаш. Пусто ви жиєте і пуста ваша совість божая. Суть на волі несе те, що є у світі і наповнює нас”, – засвідчують нам орійські гностики з рукопису Войнича.
Тому шлях до нового відродження української нації один і починається він з усвідомлення простої суфійської та характерницької традиції, за якою в цьому світі потрібно бути. Бути тут і зараз, щоб людське життя відбулося в тому, що заплановано кожному від народження. Чому саме так? Мабуть тому, що козацькому роду таки нема переводу на цій Богом сподобленій землі.
Це відкриває можливості відстороненої участі у подіях життя, але не тільки. Можливою стає корекція поведінкових реакцій людей та їх захист від упереджених рішень та зовнішніх загроз шляхом контролю їх намірів та поведінкових рефлексій. Тут будь яку подію, як і людину можливо вести в тих чі інших критичних ситуаціях убезпечуючи від помилок. Вести за тими вістями цілісного неба, що слідують, як можливе подовження їх намірів в межах цілісного світу.
Простори, що відкриваються у адаптивній магії, розкривають людську присутності в світі без обмежень. В результаті знаходячись будь де вона має поширене сприйняття світу, виходячи за його обмеження у своїй суто зовнішній присутності. Це надає енергії життя та реалізує його шлях без обмежень у зовнішньому. Подібна людина знає правду життя в реаліях оточуючого її світу, тому має силу її запровадження. Мудра людина у своєму недіянні може здійснити все, до чого доторкується у стані своєї другої уваги, у доторку до світового Цілого, – стверджуе давній філософ Китаю Лао Дзи. Те саме маємо у нашій характерницькій культурі, де на картині козака Мамая знаходимо запис: “Сидить козак в кобзу грає, що задума все те має“.
Подібна адаптивна магія у ранні часи дозволяла людству виживати у край несприятливих умовах, дозволяючи коригуючи обставини життя в руслі своїх життєвих вподобань. Вона надавала впевненості на шляху свого життя та щасливого майбуття у тому часі, що був відведений людині на Землі. Саме на цьому постала у свій час енеолітична культура Трипілля, що панувала на землях Середнього Подніпров’я мало не три тисячі років. То кому ж як не нам все те відроджувати на новій сходинці індоєвропейської культури, що сьогодні стоїть на повісці дня.
Щасти Вам.