Сер
18
Всі люди рівні перед Небом,
держава ж є результатом їх угоди.
(Мо Дзі)
З чого бере свій витік нація українців, що на сьогодні увібрала в себе осередки інших народів, як у культуровому спадку Європи?
“Все починається у тому новому народженні з відродження духу нації поєднуючого все у одне ціле”, – скаже вам будь хто. Саме так постали у свій час Франція, Германія, Англія, Іспанія, Італія та всі інші народи Європейського континенту. В цьому плані в українців проблем немає, адже те європейське становлення у дусі лицарській традиції записано в самому гімні країни, де козацькому роду нема переводу. Що за тим родом козацьким стоїть виникає питання? “Та та ж ідеологія світової лицарської культури і стоїть”, – скаже вам будь хто. В якій панує честь, совість, порядність та гідність людського способу життя на землі. Саме ці чесноти відкривають джерело того духу, що і сьогодні поєднує Європу у одне цивілізоване ціле. І від того спадкоємного лицарства ми, українці саме і належимо Європі, а не Росії з її культивуванням свободи варвара. У нас та сила розкутого людського духу постає ще у сарматській племенній Тамзі, де поєднання Землі та Неба на волі народжує цілісну людину – воїна духу. Як діє та сила духу у тому умоглядному поєднанні Землі та Неба? А через природну впорядкованість дій та вчинків у тій живій етиці, що панує в довкіллі. Коли “навіть в межах одного подиху не існує іллюзії, а є тільки шлях”, – як за самураєм Сіненормом. Разом з тією правдою шляху життя приходить і сила. Саме та сила, що і у воїна підперезаного мечем Арея, ще з Ахейських дружин стародавньої Греції, та сарматського воїнства з степів України. Саме звідси поставала сила та вправність і не тільки у військовій справі, а і у звичайному житті. Ця впорядкованість несла у собі організацію самої держави, населення якої однаково підходило до вирішення проблем свого життя. Саме в цьому руслі існує свідчення давнього філософа Китаю Мо Дзи:“Всі люди рівні перед Небом, держава ж є результатом іх угоди”.
В середині подібної демократії поставало право правого, в якому енергія причинної правди цілісного світу починала діяти і в людському соціумі, роблячи народжене громадянство неорушним осередком рідного для всих дому. Саме таке товариство у продовж століть свого існування демонструвала Запорізька Січ. Де панувала одна ідея постанови справжньої, цілісної людини на білім світі. Тут всих поєднувала воля та лицарська звитяга, що торкалася кожного, до якого б етносу він не відносився.
Тобто, політична нація, що увібрала в себе інші етноси, може брати за свою головну ідею становлення саме ту лицарську ідею, що якраз і панує у державах, що входять до Європейського союзу сьогодні. Це саме та традиція, яка дозволила українцям вижити у буремних століттях своєї історії. Корінна стратегія виживання яких лежала в усвідомленні правди того життя, що існує в довкіллі, в цих патерн уловах, на цій землі і в тій майстерності ведення життя, що від цього походила.
Від цього постають ті головні архетипи ментальності, які є знаковими у культурі будь якого народу, що сформувався на терені землі їх існування. Саме архетипи існуючі у мові, піснях, архітектурі та художніх виробах своєю резонансною знаковістю поєднують людське життя з причинним світом поза антропного буття на волі, народжуючи знакову ментальність нації. Що таке та знакова ментальність нації, одразу ж виникає питання?
Якщо коротко, це той внутрішній архетип особистості, що виникає у людському пристосуванні до патерну умов ареалу проживання. В цей час і відбувається відома у психології операція Епохе, в якій зливаються як зовнішні так і внутрішні імперативи особистості у причинній порядкованості живої етики пануючої у природному ареалі. Що лежить у основі того поєднання?
Ментальний образ особистості, що існує на внутрішнім плані людського енергокомплексу, стає зв’язковим з її супраментальний планом та подібним планом самої світової цілісності. Саме він зумовлює характер людина та нації вцілому від отриманої ментальної відстройки в умовах ареалу проживання, що до цілісного світу пануючого у непроявленім.
Що це дає самій людині та нації вцілому? Через отриману резонуючу з цілісним світом свідомість, вона виходить на волю, де зливається з світом у одне цілісне запровадження. Реалізуючи головну мету людського життя, як світової особистості. Тут, врешті решт, реалізується та сама інтернаціональна ідея за якою мало не століття йде боротьба визначних ідеологів світу.
З цього виходить, що українська національна ідея, яка лежить у високо піднятій над головою козацькій булаві, несе у собі світову, інтернаціональну ідею людства у постанові справжньої, цілісної людини. Вочевидь це і є та нова сходинка індоєвропейської культури, про яку пророче говорила у свій час видатна письменниця нашого часу Докія Гуменна та її послідовник Олесь Бердник. Яку сьогодні долає Україна.
Щасти Вам.